zaterdag 21 december 2019

Locatie:
 Kerk

Cantorij zingt Festival of Lessons and Carols
Op zaterdag 21 december vindt er weer een Festival of Lessons and Carols plaats in de Remigiuskerk georganiseerd door onze eigen cantorij.
Muziek
Deze uit Engeland afkomstige traditie in aanloop naar Kerst wordt steeds populairder. In het Festival heeft de muziek het hoogste woord. Het vormt de omlijsting van Bijbelteksten en kerst gerelateerde verhalen.  De cantorij zingt de kerstliederen en ondersteunt ook de samenzang, vaak met de bovenstem van de sopranen.
Enthousiaste zangers
De afgelopen jaren zat de kerk vol. Een goede reden voor de cantorij om weer opnieuw een festival te organiseren. De leden zijn alweer druk aan het repeteren. Onze consulent ds. Gerard van der Brug en enkele lectoren werken mee. Gert Oldenbeuving dirigeert de cantorij. Marcus Bergink bespeelt het orgel en Christa Kelderman de blokfluit.

Na afloop kunt u napraten onder genot van warme chocolade of glühwein.
Aan de uitgang kunt u een vrije gift geven.

datum en tijdstip 28-04-2024 om 10:00

datum en tijdstip 05-05-2024 om 10:00