Tiende Paasontbijt Tiende Paasontbijt
Eind jaren ’90 verhuisde Maria Goris vanuit onze regio naar Armenië en richtte daar de Stichting Little Bridge op. Met financiële steun vanuit Nederland en Zwitserland werden tal van projecten opgezet. In een uniek samenwerkingsverband tussen enthousiaste particulieren, plaatselijke kerken en vooral ook de lokale bestuurders.
Vorig jaar bezochten enkele mensen uit Steenderen diverse van deze projecten tijdens hun rondreis door Armenië. “Wij konden met eigen ogen zien, hoe financiële ondersteuning werd gegeven aan gezinnen met gehandicapte kinderen en hoe kansarme jongeren een opleiding kregen tot schoenmaker. Slachtoffers van een aardbeving, die al jaren in containers verbleven, werden aan nieuwe woonruimte geholpen. En samen met de burgemeester van Talin spraken we in het gemeentehuis van die stad over een irrigatieproject voor landbouwers die tuinbouwproducten en aardappelen verbouwen.”
De opbrengst van dit paasontbijt is bestemd voor dit werk van Maria Goris in Armenië.

De foto's laten een beeld zien van de armoede maar ook de hoopvolle projecten in samenwerking met de burgermeester van een grotere stad in Armenië

Kerkdienst Goede Vrijdag
datum en tijdstip 29-03-2024 om 19:30 uur

Kerkdiensst Stille Zaterdag m.m.v. vocal groepFull House