Oost Duitslandgroep Oost Duitslandgroep
De Oost-Duitslandgroep is in 1987 of 1988 ontstaan toen Ds. L. Horjus ons in contact bracht met Pfarrer Matthias Ellinger uit Mahlis. In het najaar van 1988 bezochten een aantal personen uit onze gemeente Mahlis voor het eerst.
Toentertijd was er voor de mensen uit Mahlis en omgeving geen mogelijkheid om naar ons toe te komen. Dat veranderde in november 1989 met de val van de muur.
Sindsdien bestaat er een jaarlijkse uitwisseling tussen beide partnergemeenten tijdens het Hemelvaart weekend. Het ene jaar komen zij hier en logeren ze bij de gastgezinnen, het andere jaar gaan wij naar hen om ook daar te verblijven bij gastvrije gezinnen.
Tijdens het weekend hebben we een kerkelijk thema dat als rode draad door het weekend loopt, soms heel subtiel en soms ook heel actueel. Zo hebben we in 2016 bij het thema “vluchtelingen” ook daadwerkelijk een aantal vluchtelingen op de Kruisberg in Doetinchem meegenomen om samen een leuke Picknick middag op Koekendaal door te brengen.
Onze groep bestaat uit een aantal enthousiaste gemeenteleden van jong tot oud die het belangrijk vinden om de mensen uit Mahlis en omstreken te leren kennen en te praten over hun cultuur en religie.
We proberen op een leuke en ontspannen manier de weekenden voor te bereiden en samen op te trekken. Ook proberen we om een religieuze relatie op te bouwen met onze vrienden uit Mahlis.
Indien u geïnteresseerd bent in onze groep kunt u contact opnemen met Tonnie Huurnink 0575 452019 of Reinder Disbergen 0575 441991

datum en tijdstip 21-04-2024 om 10:00
samen met Wichmond meer details