BIJ DE DIENSTEN BIJ DE DIENSTEN

Terugblik Steenderense Passion: ‘Oog hebben voor elkaar’
Op zondag 24 maart jl. werd voor de derde keer de Steenderense Passion gehouden. Ditmaal was het thema ‘Oog hebben voor elkaar’. Veel mensen waren hiervoor naar de Remigiuskerk gekomen. Het grote witte kruis werd vanuit de R.K. kerk de Remiguskerk binnengedragen, waarna een boeiend geheel van start ging. Met het zingen van merendeel Nederlandstalige teksten, ondersteund door foto- en filmbeelden. Door Janine van der Spoel werd het verhaal over het leven van Jezus geschreven en verteld. Eline Melsen -begeleid door Jan van der Spoel, Lisanne Knol -begeleid door Derk-Jan Terpstra- en Josja van Mierlo, met Lucian Venderink achter de vleugel, vertolkten ieder op indrukwekkende manier liederen rondom het genoemde thema. Een volgend hoogtepunt was het lied ‘Blind’, gezongen door Sjors de Haas. Daarna werden de aanwezigen verder gevoerd langs het verhaal van de lijdensweg van Jezus. Evaly den Bakker wist met een lied bij de scene over de verloochening door Petrus mensen ademloos te laten luisteren, waarna Eline Melsen het gevoelige lied ‘Via Dolorosa’ liet horen. Hans Sluijter en Els Veraart zongen de passende tekst van An Easter Halllelujah. Bijzonder was ook dat de Steenderense cantorij een aandeel had in deze Passion. Het geheel werd door vocal groep Full House afgesloten met  'Jesus alive’, als een vooruitblik op Pasen.

U kunt de Passion terugkijken of downloaden op https://bit.ly/3TTk9Zu

Palmpasen met de kinderkerk
In de twee weken voor Pasen waren er allerlei activiteiten met en voor de kinderen. Op woensdagmiddag 20 maart gingen kinderen van de basisscholen uit Steenderen en Toldijk ‘speuren naar Pasen’. Het werd een spannende speurtocht door het dorp. Aansluitend werd in Het Anker het Paasverhaal verteld en werd er geknutseld. En natuurlijk waren er paaseieren.
Op zondag 24 maart vierde de kinderkerk Palmpasen, waarvoor de kinderen van de basisscholen werden uitgenodigd. Het eindigde met een vrolijke optocht met wel 25 kinderen, met versierde palmpasenstokken, achter de muziek van leden van de malletband.

Thuis bekijken en/of beluisteren

U kunt alle diensten online meebeleven of later beluisteren onder Diensten online. De liturgie van de vieringen zijn onder de video te bekijen.  U kunt de diensten ook alleen beluisteren. Klik dan hier
Heeft u geen computer, vraag dan de gratis cd aan bij Ineke Klein Lenderink, tel. 0575 451471.
Heeft u nog vragen over de diensten, bel dan Luc van Asselt (06-42616493).
Kijk hier een of meerdere diensten terug.

Collectes
Ook als u niet naar de kerk kunt komen hopen wij toch op uw bijdrage. De rekeningnummers:

Protestantse Gemeente te Steenderen en Bronkhorst                   NL14 RABO 0361 1033 52
Diaconie van de Protestantse Gemeente uit Steenderen               NL11 RABO 0361 1008 84
Diaconie van de Protestantse Gemeente uit Steenderen               NL07 RABO 0361 1565 37   (Dit is Het Anker)

datum en tijdstip 21-04-2024 om 10:00
samen met Wichmond meer details