Fakkeloptocht zondag 13 december: Licht en verbondenheid Fakkeloptocht zondag 13 december: Licht en verbondenheid
Fakkeloptocht Licht in Zutpen,
Gaat u en ga jij ook mee?

Synagoge, Kerk en Moskee in Zutphen/Warnsveld willen in deze donkere maanden tegenover alle geweld en haat een gebaar maken van verbondenheid, van licht, hoop en vrede. Daarom organiseren ze samen op 13 december een optocht van licht. Een wandeling waar we als Discover graag bij aansluiten. Loopt u ook mee? Natuurlijk kunt u op eigen gelegenheid gaan maar het is ook mooi om samen op weg te gaan. We verzamelen om 17.10 op het Marktplein in Steenderen. Meerijden? Laat het even weten via een e-mail of een telefoontje naar 451831 (fam. Wijmenga). Vergeet niet een fakkel, zaklamp of ander licht mee te brengen...

Meer informatie over de Fakkeltocht
Det tocht gaat van de Sint Janskerk naar de Barbaros moskee en vervolgens naar de synagoge. Bij deze gebedshuizen klinken woorden van licht en bij de synagoge  wordt bovendien de chanoekakandelaar aangestoken. Dit herinnert aan het wonder van het licht dat in de joodse traditie op deze dag gevierd wordt. Tijdens de tocht zullen drie lichtstralen elkaar hoog boven Zutphen ontmoeten.

Iedereen, jong en oud, is welkom om mee te lopen. Neem je eigen fakkel, lantaarn of zaklamp mee. Het begint op zondag 13 december om precies 18.00 uur op het Hubertusplein bij de Sint Janskerk en wordt om ca. 19.15 uur bij de synagoge afgesloten.