Huwelijk Huwelijk
Je kunt ervoor kiezen om je trouwverbond te laten zegenen in de kerk. Daarmee spreek je uit dat je deze bijzondere weg die je samen wilt gaan, mèt de zegen van de Heer wilt beginnen en voortzetten.

In Nederland zijn kerk en staat gescheiden: wie wil trouwen verschijnt voor de ambtenaar van de burgerlijke stand en laat de verbintenis registreren voor de overheid. In de kerk kun je het huwelijk laten inzegenen.

Trouwbelofte
Het huwelijk is niet altijd geweldig of romantisch. Juist de trouwbelofte in de kerk geeft je de kracht om ook in minder mooie tijden elkaar trouw te blijven.

Willen jullie je relatie laten inzegenen binnen onze gemeente? Neem dan contact op met de predikant of wijkouderling. De feestelijke inzegening kan plaatsvinden in de kerk, in kerkelijk centrum Het Anker of elders.

Achtergrond
Paulus spreekt in Efeze 5 over het huwelijk en zegt er ongeveer dit van: zoals Christus zich voor de gemeente heeft gegeven, zo mag het ook zijn in het huwelijk: je stelt je met liefde in dienst van de ander en wilt voor het geluk van de ander alles doen wat mogelijk is. In onze tijd is zelfontplooiing erg belangrijk.

Als je een zegen vraagt, zeg je daarmee dat er nog een ander (wellicht groter) belang is: voor elkaar leven en het goede voor de ander zoeken. In het gelukkig maken van de ander vind je eigen geluk. Als je God betrekt in je huwelijk dan weet je je ook verantwoordelijk voor de omgeving, voor de samenleving en – vanzelfsprekend – voor de kinderen die je worden toevertrouwd.

Kerkdienst Goede Vrijdag
datum en tijdstip 29-03-2024 om 19:30 uur

Kerkdiensst Stille Zaterdag m.m.v. vocal groepFull House
datum en tijdstip 30-03-2024 om 21:00 uur