Jubileum ds. Hubertien Oostdijk en cantorij

toespraak dhr. Luc van Asselt
Jubileum ds. Hubertien Oostdijk en cantorij
Op zondag 25 september jl. kon het 25-jarig ambtsjubileum van ds. Hubertien Oostdijk - van Andel gevierd worden. “We kunnen vandaag het heugelijke feit vieren dat ds. Hubertien Oostdijk - van Andel haar uitgestelde jubileum als predikant samen met ons mag beleven”, zo sprak Luc van Asselt haar namens de kerkenraad toe. “Zij studeerde in 1994 af aan de Vrije Universiteit van Amsterdam en werd daarna predikant in Willemstad (Noord-Brabant) en Arnhem. Op 15 oktober 2020 kon echter worden afgekondigd dat ds. Oostdijk verkozen werd tot predikant van onze kerkelijke gemeente. Op 21 februari werd ze als nieuwe predikant bevestigd. Luc van Asselt: “Door de toen geldende corona-maatregelen kon er destijds echter geen aandacht worden besteed aan het 25-jarig ambtsjubileum. Op dat moment, in maart 2020, werd juist de eerste corona-persconferentie gehouden. Alle gasten die al waren uitgenodigd kregen een bericht dat het jubileumfeest was geannuleerd. Ook het afscheid in Arnhem viel in het water, net zoals een receptie bij de intrede in Steenderen. Daarom zijn we nu hier, om dat ambtsjubileum als nog te vieren. We hebben je in inmiddels leren kennen als een zeer gedreven persoon die onmiddellijk klaar staat voor iedereen die persoonlijk, of via- via, een beroep op je doet. Namens onze kerkelijke gemeente wil ik je van harte feliciteren met dit jubileum en we hopen dat je nog lang dit ambt mag blijven vervullen; en het liefst -tot aan je pensioen- in deze gemeente. Om deze kerkelijke gemeente bij de hand te nemen in deze roerige tijden.”
Ds. Hubertien Oostdijk kreeg vervolgens een cadeau overhandigd: een bezoek aan een musical naar keuze met hotelovernachting voor twee personen. Daarna zetten ook de kinderen van de kinderkerk haar in het zonnetje. Ze hadden voor haar een mooi schilderij gemaakt, dat een plekje krijgt in de werkkamer van de predikant in kerkelijk centrum Het Anker.
Na afloop van de kerkdienst was er een receptie met koffie, een glaasje en een hapje. ’s Middags kregen alle genodigden een rondrit per auto door de omgeving van Steenderen, om een indruk te krijgen van het mooie en ruime werkgebied van Hubertien Oostdijk.