Kinderkerk Kinderkerk
De Kinderkerk
Bij ons zijn alle kinderen in de basisschoolleeftijd welkom!
Hier luisteren we naar een mooi verhaal dat aansluit bij de lezing en preek die op dat moment in de kerk worden gehouden. Ook hebben we na dat verhaal altijd nog een activiteit.

Wat doen we allemaal?
Bijna elke zondag is er voor kinderen de eigen kinderkerk. We starten - samen met de andere gemeenteleden - in de kerk om 10 uur. Na ongeveer 10 minuten gaan we met de kinderen naar het Anker of de consistorie (in de kerk). We nemen dan ons lantaarntje mee dat aan het begin van de dienst door een kind is aangestoken: het licht van Christus.

Tijdens de kinderkerk wordt een verhaal verteld. De ene keer uit de bijbel, een andere keer uit een  prentenboek of we lezen een spiegelverhaal. Leuk en speels en voor ieder niveau. Daarna gaan we aan de slag met een verwerking. Denk aan een spel, knutselen, toneel en zingen. Voordat de dienst is afgelopen komen weer terug voor de zegen. Zo kunnen we ook aan de mensen die in de kerk zijn gebleven laten zien wat wíj hebben gedaan.

Handig om te weten…
  • Eén keer per maand hebben we een speciale XL-viering. Op die zondag is er ook altijd oppas voor kinderen tot 4 jaar en tienerkerk voor tieners in groep 7/8 of op de middelbare school. De activiteit die we dan doen is vaak net even meer bijzonder dan op andere zondagen. Ook proberen we dan met zoveel mogelijk kinderen er te zijn. Dat alleen is vaak al een feestje!
  • Tijdens de zomervakantie zijn kinderen van harte welkom bij onze zomerkinderkerk! We  Er is leiding aanwezig die een mooi programma heeft voorbereid. Knutselen, lezen, verhalen of kleuren: voor iedere leeftijd is er wel wat bij.
  • Op een aantal zondagen – waaronder de overige vakanties – is er géén kinderkerk. Dit staat altijd op de site vermeld.
    Zijn er tóch kinderen in de kerk, dan kunnen ze altijd achter in de kerk een puzzel, werkblad of kleurplaat maken of een boekje lezen. Dit staat in een ladenblokje voor ze klaar. Kun je het niet vinden, dan weet de koster waar het staat.
We hopen je snel een keer te ontmoeten bij de kinderkerk!

En... voor wie het leuk lijkt ons te komen helpen. Laat het gerust weten, dan kun je altijd een keer meelopen om te zien of het wat voor jou is. Heb je vragen of zoek je meer informatie? Neem vooral contact met ons op.

Groetjes,

Marije
Charlotte
Lonneke