Mooie verhalen tijdens de startdienst Mooie verhalen tijdens de startdienst

In de kerk leven en werken we vanuit het goede verhaal dat ons in de Bijbel wordt verteld: Gods Woord in mensentaal, voor velen een bron van troost, bemoediging en inspiratie. Het goede verhaal van God en mensen is een spiegel voor ons dagelijkse leven.
Ds. Joop Mol nam ons mee op reis langs mooie Bijbelverhalen. Iedereen werd uitgedaagd om zelf een mooi verhaal op een kaartje te schrijven. Het Bijbelverhaal uit Lucas 15 over het verloren schaap en het verloren muntje werd gelezen en daarna in eigentijdse filmpjes vertoond. Er volgde een quiz met spreekwoorden en gezegden over schapen waar iedereen aan mee kon doen. De Cantorij zong mooie liederen onder leiding van Teus de Mik, die ook het orgel bespeelde tijdens de startdienst.
Na afloop kon men de ingevulde kaartjes op de vleugel leggen en erover doorpraten. Iedereen heeft zo een goed verhaal te delen. De kinderen konden de verloren muntjes en het vermiste schaapje gaan zoeken in de kerk. Gelukkig kwam alles weer terecht en kon er feest gevierd worden. Tijdens de dienst hadden de kinderen een prachtige slinger versierd en deze werd met vreugde gepresenteerd, daarna werd er op iets lekkers getrakteerd. De zelfgebakken koek viel in de smaak bij de koffie- en theedrinkers. Kortom een geslaagde start van het nieuwe seizoen waarin we veel goede verhalen met elkaar blijven delen op alle mogelijke momenten.