OVERIGE BERICHTEN OVERIGE BERICHTEN

Eetclub 'Eet eens mee!'
Gezellig een keer samen tafelen in het Anker
Elke tweede maandagavond van de maand wordt er een maaltijd verzorgd door een groep enthousiaste vrijwilligers. De eerste maaltijden zijn enthousiast ontvangen. Enkele tientallen bezoekers hebben de weg inmiddels gevonden. Lijkt het u ook leuk een keer mee te eten en nieuwe mensen te ontmoeten of gezellig aan te schuiven bij bekenden, kom dan op elke tweede maandag van de maand naar het Anker.
Vanaf 17.00 uur staat de koffie / thee klaar en om 17.30 uur serveren we een lekkere, eenvoudige maaltijd. Hiervoor wordt een bijdrage van €5,00 gevraagd.
Iedereen is welkom! Jong en oud, kerkelijk en niet kerkelijk!  Aanmelden  voor eten altijd de wosensdag voorafgaande aan de maaltijd.

Aanmelden kan door te bellen, appen (06-83016970) of te mailen naar Ineke Klein Lenderink (kleinlenderink@gmail.com) of door je naam te noteren op de intakelijst op het prikbord in het Anker.

Vrijdag open kerk
De vrijwilligers staan op vrijdagmiddag weer klaar in het kerkgebouw om iedereen te begroeten. Gasten van ver weg maar ook degene die in de buurt wonen zijn van harte welkom om eens een kijkje te nemen.
Als je toch in Steenderen bent voor een bezoek aan de markt, kom dan gerust eens langs en beleef de kerk op een andere manier.
Elke vrijdagmiddag tot en met 25 oktober is de kerk open van 13.30 tot 16.00 uur.

Uit  het magazine Petrus:
Klik hier voor het online magazine.
Onderstaand lied van Schrijvers voor Gerechtigheid komt van de website van het Petrus Magazine. Hier kunt u het beluisteren

Ontvang de zegen
Ontvang de zegen van God voor vandaag:
dat het land ons vrucht mag geven,
dat de zon ons hart verwarmt,
dat wij zijn liefde gaan beleven,
op deze nieuwe dag.

Ontvang de zegen van God voor vannacht:
dat de sterren ons verlichten,
dat de rust ons zacht omarmt,
dat zijn kracht ons op zal richten,
na elke nieuwe nacht.

Ontvang de zegen van God voor elkaar:
dat ons hart brandt voor de ander,
dat ons woord zijn vrede zaait,
dat het werk van onze handen
zijn schepping mooier maakt.
Ontvang de zegen van God voor vandaag.

Bible Box in de kerk
In een nis, links in de kerk staat sinds kort een houten kistje met Bijbels. De diaconie heeft deze Bijbels aangevraagd bij de Bijbelvereniging. De diaconie biedt Nederlandse, Duitse, Engelse en Poolse Bijbels in de Bible Box aan. Daarnaast zijn er ook Oekraïense bijbel en Oekraïense kinderstripbijbels neergelegd in de nis. De Bijbels en boekjes mogen gratis meegenomen worden. Er staat een bus bij voor een vrije gift. Op deze manier heeft onze gemeente de mogelijkheid gecreëerd om Bijbels te verspreiden aan degene die daar belangstelling en behoefte aan hebben.