Passietocht in Doetinchem Passietocht in Doetinchem
Passietocht in Doetinchem
Op de dinsdagavond in de Stille Week, op 31 maart 2015 om half 8, zal in Doetinchem een passietocht gehouden worden door de stad, geinspireerd door The Passion.
Het initiatief voor dit evenement komt van de Muziekschool Oost- Gelderland, die de Protestantse Gemeente Doetinchem als partner benaderd heeft om dit samen te organiseren.
Er wordt een kruis door de stad gedragen geflankeerd door fakkels. Het startpunt van de tocht is op de trappen voor het stadhuis. De stoet gaat via twee podia in de Catharinakerk en de Baptistenkapel naar de tuin bij hotel Ruimzicht.
Een groot projectkoor zal passende muziek ten gehore brengen, naast kleinere groepen muzikanten en solisten. Voor dit koor zijn nog een aantal tenoren nodig. Voor de andere zangstemmen zijn er inmiddels voldoende aanmeldingen.
Gerepeteerd wordt op 5 woensdagavonden vanaf 25 februari om half 8 in de Catharinakerk onder leiding van de muziekdocenten Anna Marie Krijgsman en Hein de Jong.

Informatie over het repertoire en opgave bij passietocht-doetinchem@kpnmail.nl

Ds. Ina Veldhuizen zal als verteller optreden.

Iedereen die dit mee wil maken is van harte welkom in Doetinchem!