zondag 2 april 2023

19.00 uur  - 20.45 uur
Locatie:
 Start RK Willibrorduskerk

Op Palmzondag 2 april a.s. wordt om 19.30 uur voor de tweede keer de Steenderense Passion uitgevoerd door zangers en musici uit Steenderen en omgeving. Deze wordt om 19.00 uur vooraf gegaan door een Stille Omgang met het witte kruis vanuit de R.K. Willibrorduskerk naar de protestantse Remiguskerk.

Tijdens de Stille Omgang wordt een groot wit kruis door groepen mensen in wisselende samenstelling door het dorp gedragen. De route van de tocht is korter dan in voorgaande jaren. De Stille Omgang begint om 19.00 uur vanuit de R.K. Willibrorduskerk, ingeleid met gesproken tekst en met zang door het R.K. kerkkoor.
Bij aankomst in de Remigiuskerk begint om 19.30 uur de Steenderense Passion. Daar wordt het indrukwekkende bijbelse verhaal over Jezus verteld, afgewisseld met Nederlandstalige liederen. Diverse zangers en musici hebben zich aangemeld: vocal group Full House, Lucian Venderink, Hans Sluijter, Mirjam Derksen-Sluijter, Jan van der Spoel, Ronald Wisselo, Eline Melsen, Lonneke van der Spoel en Herman Haan.
Iedereen wordt uitgenodigd om in de Stille Omgang mee te lopen en/of de Steenderense Passion na afloop in de Remigiuskerk te bezoeken. Wie de Stille Omgang niet kan meelopen, kan natuurlijk ook rechtstreeks naar het kerkgebouw gaan.