Steenderense passion terug te kijken Steenderense passion terug te kijken
Veel belangstelling voor de Steenderense Passion
In een druk bezochte Remigiuskerk werd op zondagavond 2 april jl. de Steenderense Passion uitgevoerd. Tal van aan zangers en musici uit Steenderen en omgeving deden hier aan mee. Opvallend was met name de bijdrage die jongeren hierin hadden.
Janine van der Spoel had voor deze Passion de verbindende teksten geschreven. Zij koos ervoor om niet bij het lijdensverhaal te beginnen, maar al eerder in de geschiedenis over het leven van Jezus. De Passion ging daarom van start met ‘Tot jij mijn liefde voelt’, een vertaling van het bekende ‘Make you feel my love’, door vocal groep Full House. Zij werden, evenals diverse andere zangers, begeleid door Lucian Venderink. Jan van der Spoel zong vervolgens het lied ‘Vertel me steeds weer wie ik ben’, gevolgd door het lied ‘Op straat’ door Hans Sluijter en ‘De liefde van je vrienden’ door Mirjam Derksen.
In het begin van het lijdensverhaal werd ‘Ken je mij, wie ken je dan?’ gezongen door Marion Knol en Ronald Wisselo. Daarna kwam het aangrijpende ‘Via Dolorosa’, prachtig vertolkt door Eline Melsen. Jan van der Spoel zorgde met ‘Geef mij nu je angst; ik geef je er hoop voor terug’ voor een hoopvol einde aan deze Passion. Zijn broer Evert van der Spoel ondersteunde diverse liederen met percussie. Tot slot kwamen alle zangers en musici op het podium voor de finale, een gezamenlijke herhaling van het themalied ‘Tot jij mijn liefde voelt’. De reacties van de vele aanwezigen waren bijzonder enthousiast. Er werd dan ook direct gevraagd of de Steenderense Passion in de komende jaren
weer eens een vervolg kan krijgen
 Een album met foto's is hier te bekijken.
De passion is hier terug te kijken