Rondom de Kern: Rituelen in de RK parochie Rondom de Kern: Rituelen in de RK parochie
Op 19 mei sluiten we het Rondom de Kern-seizoen af samen met onze katholieke geloofsgenoten.
Vorig jaar vond er een avond plaats waarin gelovigen van de protestantse en katholieke kerk vertelden over hun ervaringen en (voor)oordelen van vroeger en nu over het andere geloof. Dominee Fini van Zoelen en Maria Schotman (namens de katholieke geloofsgemeenschap) vertelden over de geschiedenis van de geloven, die tot aan de reformatie niet apart bestonden. Vanuit deze avond kwam de vraag om eens in de katholieke kerk rondgeleid te worden, om meer te weten te komen van alle rituelen en gebruiken.
Voor wie is deze avond?
De avond is zowel voor belangstellenden uit de protestantse gemeente als voor de katholieke gelovigen. Ook mensen die niet tot een van deze kerken behoren zijn van harte welkom.
Waar, wanneer, hoe laat?
Datum: dinsdagavond 19 mei van 20.00 uur tot 21.45 uur.
In het Kerspel aan de Bronkhorsterweg 2 wordt eerst koffie en thee geschonken.
Daarna begint de rondleiding in de kerk.
Tussendoor houden we nog een keer een korte pauze om alles even te laten bezinken.
Moet u zich aanmelden?
Dat is niet nodig. U kunt gewoon komen. Wel graag op tijd. Voor informatie kunt u mailen of bellen: mariaschotman@gmail.com  0575-451618

datum en tijdstip 28-07-2024 om 10:00

Zomerconcert Full House