terugblik schoenendoosdienst 2020 terugblik schoenendoosdienst 2020
De schoenendozen waren in de dagen voor die dienst naar de kerk gebracht. En deze werden op die zondag nog aangevuld met schoenendozen van andere dorpsgenoten. Tijdens de dienst, die werd geleid door ds. Deodaat van der Boom en diaken Günther Oude Groen, werden de schoenendozen geteld. Het waren er maar liefst 195. Ds. Deodaat van der Boom legde uit, door middel van tekeningen op een flipover, hoe we onze energie en creativiteit kunnen inzetten, naar aanleiding van de gelijkenis van de talenten. De liederen van de jongeren van de B2B-band onderstreepten dit: “Want te leven met een opdracht, je moet zorgen voor elkaar; door een schoenendoos te vullen maak je daar een sprookje waar.” De dozen worden verzonden naar kinderen in Sierra Leone en in het vluchtelingenkamp Moria op het Griekse eiland Lesbos.