uit de gemeente uit de gemeente
Uit de Knechtenkamer, mei/juni 2024
De gespreksgroep over Job is afgesloten. Wat we geleerd hebben is vertrouwen, God is ons nabij ook in lijden en verdriet én het andere,roep, schreeuw, klaag, bid tot God, het mag en het kan helpen. Het waren waardevolle bijeenkomsten.
In het najaar weer, graag ontvang ik suggesties!
Het feest van Pasen ligt achter ons, het was een goede, waardevolle week. Enkele hoogtepunten de speurtocht en Paasknutsel met de kinderen. Palmpasen met 25 kinderen met hun versierde stokken voorafgegaan door enkele mensen van Nieuw Leven.
Een indrukwekkende Steenderense Passion en natuurlijk Paasmorgen met meer dan 100 mensen die mee ontbeten en een volle kerk met opnieuw veel kinderen. Ik kijk er goed op terug en ben blij en dankbaar met al die vrijwilligers die zich ongelooflijk ingezet hebben.

Vooruitblik
Er staat ons ook nog het een en ander te wachten, Pinksteren, zoals altijd gezamenlijk met onze katholieke broeders en zusters. Dit jaar bij goed weer in het Plantenbos met medewerking van Steenrewalt. Bij slecht weer vindt de viering plaats in de Remigiuskerk. Maria Schotman en ik gaan samen voor, het thema is  'Welke taal spreek jij?’
Op 26 mei vindt er weer een ‘kind op schoot’ viering plaats om 11.45 uur in Het Anker. Samen met Roelie Reiling gaan we er weer een hoogtepunt van maken.
Op 9 juni is de gezamenlijke viering met onze Kerknoabers, u weet wel samen met Zelhem, Wichmond, Vorden, Steenderen en Hengelo. De dienst vindt plaats in onze kerk en Wilfrieda Stam uit Zelhem en ik gaan samen voor. Vorig jaar puilden we in Hengelo de kerk uit, we gaan er vanuit dat dat nu weer zo is! Ook nu is er weer een groot koor. Het thema is: ‘We delen van het goede ons geschonken’.
Op 17 augustus vindt de jaarlijkse oogstdankviering weer plaats aan de Veldkapel aan de  Vordenseweg tussen Wichmond en Baak. Aanvang 19.30 uur. Voorgangers zijn pastor Harry Schever en ondergetekende.

Oproep
Graag wil ik met een groepje mensen de Startzondag, 22 september voorbereiden, wie o wie wil meedenken? Het is fijn om daar in juni alvast mee te beginnen.

Pastoraal zijn er heel wat zorgen bij mensen, om mensen. Laten we naar elkaar omkijken.
Als u bezoek wilt van mij aarzel dan niet om contact met mij op te nemen, via mail of telefoon, of uiteraard persoonlijk als u mij tegenkomt.

Een hartelijke groet!
Hubertien Oostdijk,
h.oostdijk.van.andel@hotmail.nl
mijn telefoonnummers zijn 026-3237577 of 06-44422769

Bijzondere maaltijd bij de tienerclub
Op zondagavond 5 mei was er een bijzonere maaltijd bij de tienerclub. De jongeren hadden namelijk bedacht dat ze op die avond allemaal iets mee zouden nemen dat ze zelf gebakken of gekookt hadden. Het werd een heerlijke maaltijd. Daarbij werd het verhaal van De soepsteen verteld: zelfs wanneer iedereen ook maar het kleinste stukje eten deelt, krijg je samen genoeg. En vervolgens keken we naar een film over het bijbelse verhaal van de Wonderbaarlijke spijziging. Vijf broden en twee vissen blijkt voldoende te zijn voor duizenden mensen.