Wandelen in de 40dagentijd Wandelen in de 40dagentijd

Wandelpaspoort en wandelroutes
De vijf wandelroutes met de onverwachte paadjes, zijn door ervaren wandelaars uit de dorpen samengesteld en zijn ongeveer 5 km lang. De routes kunnen worden verkort tot 2 a 3 km, zodat ook gezinnen met kinderen of mensen die fysiek wat minder aan kunnen, mee kunnen doen. Het wandelpaspoort is van 26 februari tot en met 2 april van 11.00 tot 11.30 uur af te halen na de kerkdiensten van de deelnemende kerken. In het wandelpaspoort worden vijf verschillende stempels vergaard. De wandelaar vind de stempel ergens op de wandelroute. Een papieren routebeschrijving is door de week bij de kerken te verkrijgen. Zie daarvoor de plaatselijke info van de kerken. In Steenderen zijn de wandelroutes te vinden in de brievenbus, bij het nieuwe informatiekastje aan de buitenmuur, bij de ingang van de kerk.

Bezinning en website
Bij elke kerk hangen gedurende de 40-dagen-tijd twee QR-codes. Eén QR-code laat een introductiefilmpje zien waarin de predikanten een gedachte of vraag voor onderweg meegeven. Elke predikant heeft een lied uitgekozen die hem of haar inspireert in de tijd van bezinning op weg naar Pasen. De woorden en klanken van het lied kunnen ook voor de wandelaar een bron zijn voor reflectie en overdenking. De andere QR-code geeft toegang tot een routebeschrijving, routekaart of gpx-bestand voor een route-app.  Nieuw is dat er nu een website is waarop de routes en alle verdere informatie te vinden is:  https://opwegnaarpasen.atwebpages.com/

De uitdaging is natuurlijk om alle wandelingen naar Pasen in Bronckhorst in 2023 te lopen. Dit kan op eigen tempo en gelegenheid. Tijdens iedere wandeling kan er op een speciale plaats op de route een stempel in het wandelpaspoort worden geplaatst.

Startpunten:
De adressen van de deelnemende kerken en tevens startpunten van de wandelingen zijn:
Remigiuskerk, Dorpsstraat 20 in Steenderen
Antoniuskerk, Kerkstraat 2-4 in Vorden
Remigiuskerk, Kerkstraat 42 in Hengelo gld;
Lambertikerk, Markt 2 in Zelhem;
Protestantse Kerk Wichmond, Dorpsstraat 16 in Wichmond
Jij doet toch ook mee?

datum en tijdstip 28-07-2024 om 10:00

Zomerconcert Full House